පදික වේදිකාවේ මිය ගොස් සිටියදී සොයා ගත් කේරළයේ මහා කවියා !

අපි ඔහු නමි කරන්නේ කේරළයේ අවසාන බොහිමියානු කවියා ලෙසය නමින් හේ අයියප්පන්ය . A. Ayyappan ය
ඔහුගේ සිරුර 2010 ඔක්තෝබර් 21 වන දින තිරුවානාථපුරම් හි තම්පනූර් වීදියක තිබියදී සොයා ගන්නා ලදී. කවියා හඳුනා නොගෙන පොලිසිය ඔහුගේ සිරුර මහ රෝහලට ගෙන ගියේය. තවදුරටත් කිසිවෙකු හඳුනා නොගෙත් ඔහුගේ දේහය රෝහල් මෘත ශරීරාගාරයේ තබා තිබුණු අතර පසුව 2010 ඔක්තෝබර් 22 වන දින දහවල් වන විට හඳුනාගෙන ඇත. ඔහු 2010 ඔක්තෝම්බර් 23 කේරළයේ විශිෂ්ටතම කවියාට හිමි ‘‘අසන් පුරස්කාරම් ‘‘
Asan Puraskaram සම්මානය ලබා ගැනීමට චෙන්නායි නුවරට යාමට නියමිතව තිබිනි ඒ අසම සම්මානය තම දෝතට තුරුලු කර ගැනීමට දින දෙකකට පෙර හේ අවුරුදු 60 කදී සිය ජීවිතය අවසන් කළේය.

අයියප්පන් පදික වේදිකාවක මිය යා යුතු මිනිසෙක් නොවේ. එක්සත් ජනපදයේ ට්‍රැවන්කෝර් ප්‍රාන්තයේ සහ කොචින්හි (වර්තමාන කේරළයේ) නෙමෝම්හි ධනවත් රන්කරු පවුලක උපත ලද ඔහුට ඉතා ඛේදජනක ළමා කාලයක් තිබුණි. ඔහුගේ පියා ආරුමුඛම් මිය ගියේ ඔහුට වයස අවුරුදු එකේදී, බොහෝ විට එය වස පානය කිරීම නිසා විය හැකි බව කියවෙි. තම පියාගේ මරණය සියදිවි නසා ගැනීමක් ද ඝාතනයක් ද යන්න තමාට විශ්වාස නැති බව පැවසූ අයියප්පන් තම පියා දිවි නසා ගන්නා විට සිය මව ගැබ්ගෙන සිටි බව කවියක ලියා ඇත. ඔහුට වයස අවුරුදු 15 දී ඔහුගේ මව වූ මුතම්මාල් ද අහිමි විය.
අනාථයන්ගේ වේදනාව කවියක් බවට පත් කිරීමේ නිර්මාණශීලීත්වයෙන් මත් වූ අයියප්පන් ගෙදර නොගියේය. මක් නිසාද ගෙදර ආදරය නොතිබිනි, පදික වේදිකාවල හෝ කඩ වැරෙන්ඩා මත නිදාගෙන කවි ලිව්වේ – ජීවිතය පිළිබඳ නොකිලිටි නිරූපණයකි. ඔහුගේම වචන වලින් කිවහොත්, දුප්පත්කම සහ අනාරක්ෂිත බව ඔහු කවියෙකු බවට පරිවර්තනය කළේය.

ප්‍රධාන ධාරාවේ සහ සම්මාන පිලිබද ඔහුට කිසිදු උනන්දුවක් නොතිබුණි. අයියප්පන් ගේ කවිය සහ ජීවිතය වෙනස් දෙකක් නොවීය. කවියෙකු ලෙස ඔහු විවෘත මනසකින් සහ හදවතකින් තමාට සහ බාහිර ලෝකයට සත්‍යව සිටීමට හැකි වන පරිදි සියලු ඉන්ද්‍රියයන්ගේ තාර්කික විකෘතියක් සොයමින් සිටියේය. මත්පැන් ඔහුගේ ඉඳහිට මිතුරෙකු නොව, ඔහුගේ නැතිවම බැරි සහකරු විය. සියල්ලට පසු, ඉලක්කය ඔබව ඉක්මවා යාම යනු. කවියා එය වෙනුවෙන් කල කැපකිරීමය එනම් අයියපන් කලාව උදෙසා බිව්වේය.

එමෙන්ම මේ මිනිසා පොදු ජනතාවගේ සහෝදරයෙක් සමාජ ප්‍රතිසංස්කරණවාදියෙක්, විප්ලවවාදියෙක්, කවියෙක්, හේතුවාදියෙක්, පරිපාලකයෙක් පමණක් නොව 1928 දී ඔහු කේරළයේ කෝචි සභා මන්ත්‍රීවරයෙක්ද විය. කේරළ දේශපාලනයේ ප්‍රගතිශීලී චින්තනය ඇති කිරීම සඳහා ඔහුගේ දායකත්වය සැලකිය යුතු ය. ඔහුගේ “කුලය සුව කිරීම” කාව්‍යයේ, අයියප්පන් කුල විරෝධී අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමට ඖෂධීය උපමාවක් භාවිතා කරයි. කුලය යනු විසිවන සියවසේ මැද භාගය වන තෙක් කේරළ සමාජය තුළ ගැඹුරට කිඳා බැස තිබූ වෙනස්කම් කිරීමේ යමි ආකාරයකි. සහෝදරන් අයියප්පන් ප්‍රසිද්ධ කතිකාවන්ට සම්බන්ධ වූ අතර එහිදී ඔහු ආන්තික වූවන්ගේ අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් හඬ නඟා ප්‍රභූ ඉහළ පන්තිය විසින් ඔවුන් යටත් කර ගැනීම ප්‍රශ්න කළේය.

අයියප්පන් පහළ කුල ප්‍රජාවන්ගේ තරුණ සාමාජිකයින්ට සමාජ වෙනසක් ආරම්භ කරන ව්‍යාපාරවලට සහභාගී වීමට පහසුකම් සැලසීම සඳහා සහෝදර සංගමය (සහෝදරන් සංගම්) ආරම්භ කළේය. උසස් කුලවල සහ පහත් කුලවල අන්තර් භෝජන සංග්‍රහය ලෙස පරිවර්තනය කළ හැකි මිශ්‍ර භෝජනම් ව්‍යාපාරයට ද ඔහු නායකත්වය දුන්නේය. කේරලයේ පුනරුදය ප්‍රවර්ධනය කිරීම සඳහා ඔහු සහෝදරන් නමින් සඟරාවක් ආරම්භ කළේය. මනුෂ්‍යයාට කුල නැත, ආගමක් නැත, මනුෂ්‍ය වර්ගයාට දෙවියෙක් නැත යන සටන් පාඨය ද නිර්මාණය කළේය. නිසි ප්‍රතිකාර නොගෙන කුල රෝගය සුවපත් කිරීමට උත්සාහ කිරීම ගින්න නිවා නොදැමීමට උත්සාහ කිරීමක් බව ඔහු පවසයි. කුලය ඇතුළතින් හා පිටතින් තුරන් කිරීමට ඇති එකම විසඳුම කුලය කෙරෙහි ඇති ශ්‍රද්ධාව නැති කිරීමය. අයියිප්පන් කියයි.
මිය යන විට හේ 1999 දී කාව්‍ය සඳහා කේරළ සාහිත්‍ය ඇකඩමි සම්මානයෙන්ද, 2010 වර්ෂය සඳහා මලයාලම් සාහිත්‍යයේ ඉහළම සාහිත්‍ය සම්මානයක් වන අසන් ස්මාරක කවිතා සම්මානය ද දිනා තිබිනි.

උපාලි ජයසිංහ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Popular

සබැඳි
Related

කමිඳු මෙන්ඩිස් ගේ ද්විත්ව ශතකය සහ ශ්‍රී ලංකා ඉනිම අවසන් කිරීම

දෙවන ටෙස්ට් තරගය අවසන් වූවත්, කමිඳු මෙන්ඩිස් ගේ ද්විත්ව...

ස්තුතියි කුමුදු “කොළඹ මතක“ ලිව්වට

කෙනෙකු ස්වකීය ජීවිත මතකයන් ලියා තබන්නේ එය තවකෙකුට වැදගත්වේ...

ඩබ්ලියු ජයසිරි!!!

මා මුළින්ම ඩබ්ලියු ජයසිරි දුටුවේ, මට මතක විදිහට, 1986...

“සංස්කෘතික කොදෙව්වෙන් සොරාගත් ජීවිත X – ray කිරීම” – සාරි ඇඳපු පිරිමි

ලාංකේය නුතන නවකතාව තුළ හමුවන දුර්ලභ ගණයේ කතා වස්තුවකින්...